arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Nyhed03b

Flexibelt og individuelt - sådan bliver fremtidens kontor

16
jan
2015
Steen Uno
Det klassiske skrivebords arbejdsdage er talte. I fremtidens kontormiljøer bliver skrivebordet blot ét af forskellige typer tilbud til arbejdsstationer, som medarbejderne frit kan prioritere alt efter arbejdsopgave og behov.
16
jan
2015
Steen Uno

Mange århundreders traditionelle kontorarbejdsplads - skrivebordet, skrivebordsstolen og skriveredskabet - er under opbrud. Fremtidens kontorarbejde håndteres fra ganske anderledes fleksible og individuelle arbejdsstationer.

"Tidligere sad man typisk ved sit skrivebord fra start til slut på kontordagen. Siden lod kontoret sig forvandle til stor-rumskontorer, der siden atter kombineredes med mindre gruppekontorer," siger arbejdsmiljøchef i Dansk Arbejds-giverforening, Karoline Klaksvig, til Berlingske Media.

Hun tilføjer, at den teknologiske udvikling gennem de seneste årtier har udstyret kontoret med et væld af hæve-sænke-borde, lækre arbejdsskærme og andre digitale løsninger.

"De næste udviklingstrin vil rumme langt mere og andet end teknologi. Skellet mellem arbejde og fritid bliver mere fleksibelt. Allerede i dag afspejles tidens nye måder at arbejde på i virksomheders indretning - med sofaer, loungestemning og andet, der kan signalere dynamik samt virksomhedens værdier," siger Karoline Klaksvig.

Roen til fordybelse tilbage

Fremtidens kontor stiller først som sidst det centrale spørgsmål: Vil fremtidens kontormedarbejder overhovedet have brug for at råde over sit eget skrivebord ...?

Trenden her og nu sigter mod, at den moderne virksomhed alt efter type indretter sig med et spændende, gennem-tænkt og effektivt mix af åbne rum, kreative åndehuller i form af hyggelige loungeområder med afslappet møble-ment - det hele understøttet af en bæredygtig grøn profil.

"Storrumskontoret har afsløret sig som fejlslagent i og for adskillige organisationer. Ja, de nyeste forskningsresultater har blotlagt, at det åbne kontorlandskab faktisk endda kan skade produktiviteten.

Derfor kan man overordnet sige, at fred og ro til fordybelse fremover igen vil komme i fokus," forudser fremtids-forsker Jesper Bo Jensen, direktør i Center for Fremtidsforskning.

"Vi vil fremover i større omfang komme til at arbejde på afstand af vores arbejdspladser og i mindre projektgrupper.

De unge generationer på vej ud på arbejdsmarkedet arbejder allerede på andre og nye måder, og det kommer vi ganske givet til at se virksomhederne indrette sig efter," pointerer Jesper Bo Jensen.psykologen.

 



Læs her hele Berlingske Medias
artikel om fremtidens kontorarbejdsplads

  

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage