arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Open uri20140829 1 1sy4oo5

Fuldt hus til ALECTIA og Lokalebasen.dks store fælles netværks-event:

14
nov
2013
Steen Uno
Sundt indeklima på kontoret og en mere harmonisk indretning af din daglige kontorarbejdsplads blive fremtidens nye mantra´er for moderne kontorbyggerier.
14
nov
2013
Steen Uno

Kasper Lynge (t.v.) fortalte om “Godt indeklima – gevinst på bundlinjen”, og hans ALECTIA-kollega Mads Bendixen fulgte op med indlægget “Indretning – trivsel og produktivitet” ved ALECTIA og Lokalebasen.dks netværks-arrangement.

 

 

 

Kontorindretning og sundere
indeklima som nye mantra´er

 

 

 

 

 

Kort stemningsvideo fra ALECTIA og Lokalebasen.dks netværks-event

Se fotoserie fra Lokalebasen.dk og ALECTIAs netværksevent 29. okt. 2013 hos ALECTIA i Virum

 

Af Steen Uno

 

Indeklimaet bliver et nyt sikkert ´mantra´ for fremtidens kontorbyggerier - og arbejdsstationerne i virksomhedernes åbne kontorlandskaber skriger på ´privatisering´ og harmoni - mener ALECTIAs to eksperter Kasper Lynge og Mads Bendixen. 

 
ALECTIA-kollegerne civilingeniør, Ph.d Kasper Lynge og seniorkonsulent, Ph.d. Mads Bendixen trak fuldt hus og opmærksom attention, da de opdaterede de knap 100 tilhørere ved ALECTIA og Lokalebasen.dks fælles netværks-event om sundt indeklima og hensigtsmæssige indretning i dagens kontorvirksomhed.
 
I arrangementets første indlæg dokumenterede og pointerede Kasper Lynge, hvor vigtig en tilstrækkelig udluftning samt effektiv ventilation er for den moderne kontormedarbejders personlige velbefindende og produktivitet.
 
“Indeklimaet vil med stor sikkerhed blive et af de næste 10 års vigtige mantraer for nye kontorbyggerier, fordi vi i dag udvikler stadig større viden om – og på samme tid bliver endnu dygtigere til at formidle den – hvordan indeklimaet indvirker på de ansattes effektivitet og arbejdsduelighed," siger Kasper Lynge.
 
 

Se Kasper Lynges indlæg: Godt indeklima – gevinst på bundlinjen

 
"Kontorvirksomheder over en bred kam kan derfor påvirke deres egne økonomiske bundlinjer i positiv retning ved at investere i forbedret luftkvalitet, og medarbejdernes produktivitet påvirkes også af temperaturerne i arbejdsrummene.
 
Eksempelvis har temperaturerne i kontorbygninger med meget store glasfacader mod syd og uden tilstrækkelig solafskærming kolossal stor indvirkning på medarbejderne, som arbejder bag dem," pointerer Kasper Lynge, der i øvrigt kan følges privatbloggen www.detgodeindeklima.dk.
 
Hans kollega, organisationspsykolog Mads Bendixen fulgte tråden op ved at stille skarpt på fordelene, men også begrænsningerne i moderne kontorvirksomheders foretrukne storrumskontor.
 
“Helt overordnet drejer det sig om at skabe samt opnå den til en hver tid rigtige balance mellem det fælles og det private – det ekstroverte kontra introverte – i arealerne omkring den kontoransattes arbejdsstation,” siger Mads Bendixen.
 
 
 
Se Mads Bendixens indlæg: Indretning – trivsel og produktivitet
 
 
"På bagsiden af de seneste årtiers store fællesskabs-, integrations- og frihedsbølger, der er skyllet gennem vores kontorbygninger og landskaber, er der nu opstået nogle ganske tydelige behov for afgrænsninger og afmærkninger i al “friheden”.
 
De daglige rammer om den enkelte medarbejders skrivebordsplads i åbne kontormiljøer bør, må og skal altså være i fuld balance, såfremt virksomhedens ledere ønsker at opnå præcis det psykiske arbejdsmiljø, som sikrer, at den ansatte kan arbejde og yde optimalt."
 
Mads Bendixen gennemgik bl.a. otte pointer, der betinger et godt psykisk arbejdsmiljø i kontoret.
 
"Allerførst skal man som medarbejder mene, at man er placeret retfærdigt. Man skal kunne se meningen med at arbejde i kontoret og føle sig i stand til at håndtere og honorere de sociale og opgavemæssige krav.
 
Hernæst har man også brug for en privatsfære, at have indflydelse på indretning, arbejdsform og arbejdskultur samt at være placeret blandt de rigtige kolleger - det er vigtigt, for ellers er det, at lyd begynder at blive til _støj_.
 
Og så er det en rigtig god idé, at ledelsen også husker at fremhæve og anerkende, når kontoret bruges efter hensigten, samt at vidensarbejderen sikres en vis grad af forudsigelighed, så hans/hendes arbejds-omgivelser ikke kommer til at føles som nogen "banegård"," understreger Mads Bendixen.  
 

Se Kasper Lynge og Mads Bendixens præsentationer her

Læs mere om Kasper Lynge og Mads Bendixen

 
 
 
<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage