Gode fotos øger annonce-respons med næsten 50 procent

Gode fotos øger annonce-respons med næsten 50 procent

23
jul
2014
Steen Uno
Knivskarpe og præcise fotos – jo flere, des bedre – af det aktuelle lejemål, øger chancerne for, at annoncen vil blive set, og at ejendommen i sidste ende kan blive udlejet, med fra 44 procent og op.
23
jul
2014
Steen Uno

Gode skarpe fotos af det aktuelle lejemål – som her DATEA-kontorlejemålet Midtermolen 3 på Østerbro – øger chancerne for, at annoncen bliver set, med minimum 44 procent, viser Lokalbasen.dks ny undersøgelse.

 

Fotos øger brugerrespons med min. 44 procent:

Gode fotos er alfa og omega for annonceringen af dine lejemål

 

Af Steen Uno

Knivskarpe og præcise fotos – jo flere, des bedre – af det aktuelle lejemål, øger chancerne for, at annoncen vil blive set, og at ejendommen i sidste ende kan blive udlejet, med fra 44 procent og op.

Det viser en ny undersøgelse, som Lokalebasen.dk har foretaget på basis af en defineret mængde annoncer i perioden 2012-14.

“På Lokalebasen har vi over de seneste måneder indsamlet og analyseret på en lang række data omkring vores annoncer for at indkredse forskellene mellem vores succesfulde lejemål og de mindre appellerende.

I en af undersøgelserne fokuserede vi på en gruppe udvalgte lejemål fra København og Aarhus uden fotos sammenholdt med en tilsvarende gruppe fra samme områder, som var illustreret med fotos.

Konklusionen var uhyre markant: Annoncerne uden fotos blev meget klart trumfet af annoncerne med fotos – med intet mindre end 44 procent. Det er dog et tal, der formentlig i praksis meget vel kan vise sig at være en hel del højere," vurderer Lokalebasen.dks direktør Jakob Dalhoff.

Gratis service

En uformel sammenligning af de tre mest “udsigtsløse” annoncer fra gruppen uden fotos med de tre udlejningsmæssigt set mest succesrige annoncer fra gruppen med fotos dokumenterede således en forskel på hele 260 procent i antallet af henvendelser.

“Da vi nærlæste disse tre ovenud succesrige annoncer, havde vi ikke svært ved at se, at de alle var illustreret med en hel række indtagende fotos af ganske exceptionel kvalitet.

Det understreger blot, hvor vigtige rigtig gode, ja, måske endda professionelle, fotos kan være for vores mange brugeres annonceringer af ledige erhvervslejemål på Lokalebasen.dk," siger Jakob Dalhoff.

Han pointerer, at det jo overhovedet ikke “koster ekstra” at illustrere en annoncering af et lejemål på Danmarks førende udlejningsportal med 20 fotos i stedet for måske blot to-tre.

“Det er en helt og aldeles gratis service, som vi yder vores kunder, at de frit kan optimere deres annonceringer med snart sagt alle de fotos, som de måtte ønske og have behov for.

Men husk: Jo flottere og mere professionelle de er i kvalitet, vinkling, selektion etc., des større effekt har de på eksponeringen blandt brugerne," understreger Lokalebasen.dks direktør.

 

 
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo