Fotos øger brugerrespons med min. 44 procent:
Det viser en ny undersøgelse, som Lokalebasen.dk har foretaget på basis af en defineret mængde annoncer i perioden 2012-14.
“På Lokalebasen har vi over de seneste måneder indsamlet og analyseret på en lang række data omkring vores annoncer for at indkredse forskellene mellem vores succesfulde lejemål og de mindre appellerende.
I en af undersøgelserne fokuserede vi på en gruppe udvalgte lejemål fra København og Aarhus uden fotos sammenholdt med en tilsvarende gruppe fra samme områder, som var illustreret med fotos.
Konklusionen var uhyre markant: Annoncerne uden fotos blev meget klart trumfet af annoncerne med fotos – med intet mindre end 44 procent. Det er dog et tal, der formentlig i praksis meget vel kan vise sig at være en hel del højere," vurderer Lokalebasen.dks direktør Jakob Dalhoff.
Gratis service
En uformel sammenligning af de tre mest “udsigtsløse” annoncer fra gruppen uden fotos med de tre udlejningsmæssigt set mest succesrige annoncer fra gruppen med fotos dokumenterede således en forskel på hele 260 procent i antallet af henvendelser.
“Da vi nærlæste disse tre ovenud succesrige annoncer, havde vi ikke svært ved at se, at de alle var illustreret med en hel række indtagende fotos af ganske exceptionel kvalitet.
Det understreger blot, hvor vigtige rigtig gode, ja, måske endda professionelle, fotos kan være for vores mange brugeres annonceringer af ledige erhvervslejemål på Lokalebasen.dk," siger Jakob Dalhoff.
Han pointerer, at det jo overhovedet ikke “koster ekstra” at illustrere en annoncering af et lejemål på Danmarks førende udlejningsportal med 20 fotos i stedet for måske blot to-tre.
“Det er en helt og aldeles gratis service, som vi yder vores kunder, at de frit kan optimere deres annonceringer med snart sagt alle de fotos, som de måtte ønske og have behov for.
Men husk: Jo flottere og mere professionelle de er i kvalitet, vinkling, selektion etc., des større effekt har de på eksponeringen blandt brugerne," understreger Lokalebasen.dks direktør.