Joe Pine: Stort potentiale for kontorhoteller

Joe Pine: Stort potentiale for kontorhoteller

05
nov
2015
Anne-Kathrine Utzon
Kontorhoteller har et stort potentiale for at øge sin omsætning og at skabe merværdi for sine lejere ved at benytte værktøjer fra oplevelsesøkonomien. Det mener den anerkendte ekspert Joe Pine.
05
nov
2015
Anne-Kathrine Utzon

Byline


”Der er en generel tendens til, at varer og serviceydelser bliver commoditizied og dermed handelsvarer, hvor folk udelukkende køber varer baseret på pris." 

"For at du som virksomhed kan øge din omsætning og samtidig skabe en høj værdi for dine brugere, er det vigtigt, at du differentierer dig fra dine konkurrenter. Noget du kan gøre ved at benytte værktøjer fra oplevelsesøkonomien.” 

Det tydeliggjorde den verdenskendte, anerkendte forfatter og guru for oplevelsesøkonomi Joe Pine, da han afholdte workshops til MatchOffices eksklusive seminar i Amsterdam d. 19. oktober. 

 

Se video med Joe Pine, der fortæller om kontorhotellers potentiale for at danne rammen for oplevelser. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


'Tid givet godt ud'

Ifølge Joe Pine er der tre måder, hvorpå kontorhoteller kan differentiere sig på. Den første måde er ved at være innovativ og komme op med nye og ekstra services, som andre kontorhoteller ikke tilbyder.

Det andet råd er at tilpasse sine tjenester til den enkelte lejer eller virksomhed. Man vil på den måde gøre sine services mere personlige og derigennem styrke sit bånd med kunderne. Det kræver dog, at man kender sine kunders personlige behov og bruger tid på at sætte sig i deres sted.

Det tredje råd er at gå ud over dét at være en service-virksomhed og i stedet iscenesætte oplevelser for sine lejere. Noget man især kan gøre ved at stimulere folks sanser. Det handler altså om at danne rammerne for en oplevelse, så ens lejer vil huske og mindes oplevelsen positivt. Det du leverer er altså – ’Tid givet godt ud’.

”Dine lejere skal værdsætte den tid, de har brugt på deres kontor. De er ikke blot lejere, der betaler for de aktiviteter, de får. De betaler for et godt tidsforbrug. Det handler altså om, at du skal hjælpe dem til at blive bedre til det, de gør. Fx blive mere innovative, effektive eller noget helt tredje.”

"Kontorhoteller har et stort potentiale, da deres kunder allerede tilbringer meget af deres tid på deres kontorhotel," fortalte Joe Pine. 

 

Læs mere om oplevelsesøkonomi:  
En sansende arbejdsplads betaler sig
Medarbejderes følelser og sanser skal i fokus på kontoret 

 

 

Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo