arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Hvad skal I huske, når I skal flytte?

Lokalebasen flyttede i sommeren 2014 til en stor kontorbase på Østerbro i København. Vi prøvede at forberede os så godt som muligt, men stødte på nogle udfordringer undervejs i flytningen, som vi kunne have undgået.

HENT FLYTTEGUIDE

Skiltning

Mangler jeres virksomhed skiltning? Sådan får I lovligt skilte op både inden- og udendørs

Skiltning af din virksomhed er lige så vigtig, som alt dét, der foregår i jeres butik. Det giver kunderne mere lyst til at komme ind i jeres forretning, og jeres virksomhed vil I højere grad blive set i den virkelige verden.

Afhængig af hvilken virksomhedsform I driver, er der nogle hensyn, I bør forholde jer til.

Når man driver butik, er det vigtigt, at der skiltes med logo, åbningstider og andre relevante oplysninger. I bestemmer naturligvis selv, hvordan I vil skilte, men driver I eksempelvis en restaurant, er der regler for, hvilken skiltning der som minimum skal være - fx smiley-ordningen.

Har I en stor virksomhed med mange ansatte, som er inddelt i flere afdelinger, skal I finde ud af, hvordan den interne skiltning skal være. Dette er nødvendigt for, at medarbejderne kan overskue arbejdspladsen og derved også kan bruge flere kræfter på selve arbejdet. Har I en reception, er det et godt udgangspunkt for skiltningen, som kan brede sig ud herfra. Husk, at skilte er til for både ansatte og gæster, så vær tydelig i jeres kommunikation.

I store kontorbygninger er det vigtigt at have indexskilte ved indgangen og parkeringspladsen, så man hurtigt kan finde frem til det område man søger.

Hvornår må man skilte?

Skiltning er ikke noget, man bare må sætte op. Derfor skal I have godkendelse af jeres udlejer og måske også fra kommunen, hvis I eksempelvis ligger ud til en vej. Der kan også være regler for, hvordan skiltningen bør være. Ved hjælp af Lokalebasen.dk’s samarbejdspartnere kan I være sikre på, at I opfylder alle krav og følger alle regler.

Da vi flyttede ind i vores nye lokaler på Østerbro, var vi meget bevidste om, at skiltningen skulle være i orden, så både forbipasserende kunne se, at det var her vi holdt til, og så vores gæster kunne finde rundt, når de befandt sig på lejemålet.

Står I og skal bruge hjælpen?

Hos Lokalebasen.dk har vi samarbejdspartnere, som ved alt om skiltning. De vil hjælpe jer med at få det juridiske på plads, så I kan komme i gang med jeres forretning. Alle vores samarbejdspartnere på dette område er naturligvis godkendt af de største ejendomsselskaber i Danmark.

Få hjælp til

  • Statiske og elektroniske skilteløsninger i høj kvalitet
  • Flotte grafiske skilte, glasdekorationer og digitalprint i folie
  • Opmåling og design af skilte
  • Hjælp til det juridiske inden opsætning

Få mere information

Udfyld formularen herunder og bliv kontaktet inden for få timer i hverdage mellem 8.00-16.00.

Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage