10 tips til din firmaside på LinkedIn

10 tips til din firmaside på LinkedIn

10
mar
2015
Steen Uno
Fire millioner virksomheder verden over er nu repræsenteret på LinkedIn med en firmaside, company page. Tallet vokser eksplosivt også i Danmark. Læs her, hvorfor også DIT firma hurtigst muligt bør blive synlig på LinkedIn - bedre sent end aldrig.
10
mar
2015
Steen Uno

I 2012 åbnede LinkedIn sin danske version, og de næste to år fordobledes antallet af brugere fra da
godt 800.000 til i dag over 1,6 mio. danske LinkedIn-netværkere.

LinkedIn er på rekordtid eskaleret til en uhyre central medspiller for også danske virksomheders ikke
blot rekruttering, men i stigende grad også for firmaernes daglige marketing, salgsarbejde, profilering,
ja, synlighed i det hele taget.

Også din virksomhed har brug for at være til stede og synlig dér, hvor dine kunder, brugere og samar-
bejdspartnere med flere færdes - hele døgnet rundt.

På jeres company page er din virksomhed i stand til at brande sig, fortælle jeres historie, udsende ny-
 heder, opslå stillinger, flashe jeres produkter, ydelser, kontaktpersoner og medarbejdere.

Desuden stryger LinkedIns virksomhedssider - ligesom din personlige profil - meget nemt til tops i Googles søgeresultater, ligesom de er ganske enkle og lette at SEO-optimere.


Oplagt som medie

LinkedIn har i dag udviklet sig til at være et af virksomhedernes mest oplagte og vigtigste medier, når det gælder:

Marketing - LinkedIn er aldeles unik til at eksponere dit firma via content marketing og til at generere kvalificerede leads (henvisninger til potentielle kunder).

Salg - LinkedIn er en ideel platform til at ud over potentielle leads at indkredse andre firmaers nøglepersoner og kompetente beslutningstagere.

HR - LinkedIn er et uhyre effektivt redskab til at eksponere din virksomhed som en interessant og attraktiv arbejdsplads samt til employer branding.

Uanset om du står for at skulle oprette en company page, eller din virksomhed allerede er velæ repræsenteret på LinkedIn, er her 12 skarps tips, der kan sætte også dit firma på dagsordenen:


10 tips der rykker

1. Skab konsekvent linje
Det styrker virksomhedens brand, at din LinkedIn-firmaside i form og indhold - grafik, sprogtone etc. - matcher og stemmer nøje overens med jeres hjemmeside. Kunder, besøgende, followers m.fl. må aldrig være et sekund i tvivl om, at der er tale om ét og samme firma, hvad enten de tjekker jer på LinkedIn, websitet eller et af de øvrige sociale medier.

2. Del indhold per rutine
Gør det til faste rutiner at dele indhold på virksomhedens LinkedIn-side. Flittige opdateringer af relevant content er en af de bedste måder at synliggøre og brande din virksomhed på. Del dine firmanyheder, relevante branche-artikler, nyttig service-info m.v. med gavmild hånd, så dine followers føler sig serviceret og beriget. Berigelse er nøgleordet for content marketing.

3. Involvér dine medarbejdere
Tilskynd dine medarbejdere til at føje virksomhedens LinkedIn-side til deres egne personlige LinkedIn-profiler. Hver eneste gang de ansatte således liker, deler eller kommenterer på et opslag, deles historien til hele deres netværk opdateringer og bidrager derved værdifuldt til at flashe og udbrede kendskabet til virksomheden.

4. Flash centrale medarbejdere
Skab relevant indhold, der bidrager til at vise og markedsføre viksomheden som en rigtig attraktiv arbejdsplads at være ansat på (employer branding) - f.eks. nyhedsindslag om firmaets CSR-tiltag og grønne profil, jeres tilstedværelse på konferencer etc., virksomhedens interne arrangementer, præsentation af udvalgte medarbejdere, jubilæer og nyansættelser osv..

5. Kræs ekstra for billederne
Et godt foto eller udvalgt videoklip kan sig mere end 1.000 ord og endnu flere. Del i ny og næ en knivskarp vinklet video om virksomheden lagt ind på YouTube eller Vimeo. Du kan herudover intergrere YouTube-videoer og SlideShare-præsentationer direkte på din LinkedIn-side og bidrage til at synliggøre firmaet ad den vej også.

6. Highlight på Showcase-side
Stil skarpt på og highlight udvalgte produkter og serviceydelser med en særskilt fremvisningsside. En Showcase-underside indeholder en titel, et logo, et coverfoto, et link samt en kort beskrivelse om sidens indhold, der eksempelvis kan beskrive et fokusområde eller særligt produkt med høj interesse eller som måske skal kommunikeres på et andet sprog.

7. Engagér dit publikum
Mange følger din LinkedIn firmaside som en måde at engagere og interagere med dig og jer. For yderligere at fremme dette engagement kan du af og til opdatere relevante spørgsmål, der åbner for dialog med dine svar på followers kommentarer. En konkurrence i ny og næ kan også være egnet til at skabe målrettet interaktion for din virksomhed.

8. Følg dine konkurrenter
Det er en god og gratis idé at følge dine konkurrenter og holde dig tæt og løbende opdateret med, hvordan de andre i branchen kommunikerer og markedsfører sig på LinkedIn. Tjek, hvornår dine konkurrenter søger/får nye medarbejdere, udsender nyheder etc.. Få tilsvarende frisk inspiration til din egen company page ved at tjekke LinkedIn’s Best of Company Pages 2014.

9. Sponsorér vigtige opslag
Du kan evt. investere i et sponsoreret opslag, hvis du ønsker at booste en særlig vigtig nyhed over for et endnu større publikum. Du kan desuden sponsere indhold, der ikke er postet på din LinkedIn firmaside - en brugbar mulighed, hvis du sigter efter at øge markedsandel, øge kendskabsgraden eller skaffe nye followers til din company page.

10. Husk dine vigtige knapper
LinkedIn er fantastisk dygtig og effektiv til at formidle og sprede nyheder på nettet - f.eks. når du ønsker at sprede jobopslag, pressemeddelelser m.v.. Glem derfor ikke at indsætte de værdifulde ´Follow´-  og ´Share´-knapper, der nemt og enkelt kan bidrage til at skabe øget opmærksomhed og traffik til din virksomheds company page.med. ●

Fem sider der bringer dig videre:

Sådan opretter du en virksomhedsside på LinkedIn
Digital Works: Seneste nyheder og artikler om LinkedIn
Forbes: 10 Steps to Create a LinkedIn Company Page
17 Ways To Master LinkedIn’s Professional Publishing Platform

 

 

 
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo