Betaler husleje med ord i stedet for penge i Berlins unikke coworking space

Betaler husleje med ord i stedet for penge i Berlins unikke coworking space

08
mar
2017
Steen Uno
Det innovative coworking space Die Blogfabrik i Berlin ønsker ikke kontanter, men lader sine brugere betale månedslejen for deres arbejdsstationer - med to artikler...
08
mar
2017
Steen Uno

   

 





I Oranienstrasse midt i berliner-bydelen Kreuzberg har det innovative og kreative coworking space Die Blogfabrik siden starten af juni 2015 trukket store overskrifter og begejstret opmærksomhed world wide.

Blogfabrikkens lejere - herunder en række af Berlins mest berømte bloggere, Instagram-ekvilibrister, fotografer, filmfolk og øvrige formidlere - betaler nemlig ikke for deres arbejdsstationer med euros, men med eksponering i form af ord og online-content.

Hver måned afregner de hver især for deres skrivebord og arbejdsfaciliteter med to stk. artikler til husets online-magasin DailyBreadMag.de.

Desuden forpligter de kreative lejere sig til at eksponere deres artikler via deres personlige sociale mediekanaler samt foranstalte en event om året.


Content-kreatører

I andre af det centrale Berlins eftertragtede working spaces betaler lejere typisk fra 60 euro og op om måneden for lignende skrivebordsstationer.

I ´fabrikken´ får lejerne - for deres to månedlige tekster, videoer eller fotogallerier m.v. - dagligt arbejds- og husrum i det 555 kvadratmeter store spændende penthouse-fællesskab, konferencerum, fotostudie, videoredigerings-suite, 30 smarte designer-skriveborde, gratis kaffe med mere.

 

 

i Blogfabrikken afregner lejerne hver måned for arbejdsstation med to blog-artikler
til husets online-magasin DailyBreadMag samt forpligter sig til at dele dem på deres
personlige sociale medier.    

 

Blogfabrikkens kreative bloggere har desuden mulighed for at levere professionelt stof, som de vel at mærke betales penge for, til husets eget mediebureau KIOSK.

"Gode bloggere er content-kreatører og spændende mennesker, der tænker samt skaber spændende content og genererer idéer, som de er i stand til at formulere på kreative vis," siger ´Fabrikkens´ creative director og chefredaktør Claudio Rimmele.


Bloggere tilhører fremtiden

Han ser den moderne blogger som bølgebryder for de etablerede medier og forsøger at headhunte og udvikle individualister og personligheder med fingeren på pulsen og som kan formulere sig til internettet, uanset om de har studeret journalistik, fototeknik etc. eller ej.

Bag Blogfabrikken står den tyske medie- og pressedistributions-gigant Melo Group i München, der prioriterede at investere i den digitale mediefremtid og valgte Berlin som scene for sit interessante eksperiment.

 

 

En lang række af Berlins mest berømte bloggere, Instagram-ekvilibrister, fotografer,
filmfolk og andre kreative formidlere har arbejdsstation i Berlins hippeste coworking
space i Kreuzberg.

 

"Content-kommunikatorerne vil en dag ikke længere vil have brug for distributører, og Melo har derfor brug for at følge, hvordan det ny medielandskab udvikler sig," siger Claudio Rimmele.

"På basis af deres erfaringer med ´die Blogfabrik´ kan det ikke udelukkes, at Melo måske vil investere endnu mere på dette felt. Bloggere vil utvivlsomt komme til at spille vigtige roller for fremtidens publikations-industri, og de har brug for at blive støttet, hvis de skal kunne publicere uafhængigt." ●

 

Læs mere her om Berlins unikke coworking space:
Die Blogfabrik in Berlin
Die Blogfabrik: Ein CoWorking Traum für Content Creator
This Innovative Co-Working Space Asks for Content, Not Money


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo