Iværksætterpars bæredygtige samtaleboks fik brølende boost i Løvens Hule

Iværksætterpars bæredygtige samtaleboks fik brølende boost i Løvens Hule

11
mar
2020
Steen Uno
Modigt, men vellykket PR- og TV-togt i januar ind i DR-programmet Løvens Hule gav uprøvet jysk iværksætterpar mod og muskler til at eksponere, booste samt søsætte deres 100 procent danskproducerede, bæredygtige telefon- og samtaleboks.
11
mar
2020
Steen Uno


 

 

 

 

Det endte med at give pote, da to jyske iværksætter-debutanter Jonas Kjemtrup, 20, og hans eks-lærer Thomas Keller Carstensen, 38, i januar modigt, men målbevidst stak hovedet ind i Løvens Hule på DR-skærmen.

Her pejlede makkerparret efter 300.000 kr. til at produktudvikle det nyfødte hjertebarn MuteBox: En 100 procent danskproduceret, lydisoleret og bæredygtig telefon-/samtaleboks til opstilling i åbne livlige kontorlandskaber og andre støjende virksomhedsmiljøer.  

PR-togtet resulterede succesrigt i, at Just Eat-udvikleren, super-iværksætteren Jesper Buch, i skarp duel med to af DR-seriens øvrige investorer formedelst 400.000 kr. købte en andel på 20 procent af MuteBox.     

Optagelserne til de to jyders vellykkede eksponering i Løvens Hule fandt allerede sted i september sidste år. Siden har TV-udsendelsen og eksponeringen vendt pænt op og ned på de to jyske iværksætteres arbejdsliv.


Kompetence-løft

"Da vi sidste sensommer mødte op i Løvens Hule, havde vi efter en lang intens opstartsfase fået afsat fem-seks af vores telefonbokse, sådan som vi fra start valgte at markedsføre vores MuteBox som," siger Jonas Kjemtrup og Thomas Keller Carstensen.

"Via Jesper og hans finansierings-team fik vi adgang til en bred vifte af proffe forretningsmæssige kompetencer inden for produktion, salg og økonomi. Vi fik indledningsvis udviklet en skarp online-profil, og siden er vi gået i partnerskab med den landsdækkende danske leverandør Scan Office."


 



"Via Jesper Buch (bagest t.h., red.) og hans finansierings-team har vi fået adgang til
en bred vifte af forretningsmæssige kompetencer," siger det jyske
iværksætter-par
Thomas Keller Carstensen (t.v.) og Jonas Kjemtrup.                                    Foto: DR.dk

 


MuteBox er på alle ledder og kanter danskproduceret, bygget i FSC-certificeret træ, genbrugsplast og hærdet genbrugsglas. For hver eneste solgt kontor-pod planter de to MuteBox-iværksættere et nyt træ i naturen.

Begge business-entreprenører er helt på det rene med, at de er oppe mod et stærk felt af internationale konkurrenter, som allerede i en del år har udviklet en række varianter af den ny danske tænkeboks  til åbne turbulente kontormiljøer.  


Fulltime all in

"Jeg sad en dag på lærerværelset på min tidligere arbejdsplads og opdagede, at der ikke var noget sted, hvor jeg kunne føre en vigtig samtale på mobilen uforstyrret. Det endte med, at jeg måtte sætte mig udenfor i min bil for at aftale nogle private eksamens-detaljer.

Det fik mig til at foreslå skolen at anskaffe en stilleboks - lige indtil jeg tjekkede priserne: Fra ca. 60.000 kr. og opefter. Selv er vi i stand til at sælge vores egen office pod for det halve, og vi har mødt et interesseret, parat marked for den," tilføjer Thomas Keller Carstensen.


 



Det jyske iværksætter-makkerpar har i første instans målrettet deres MuteBox til det
åbne kontormiljø, men i kølvandet på deres TV-optræden har sygehuse, biblioteker,
restauranter m.fl. også vist interesse for stilleboksen.                                   Foto: DR.dk

 


Den nu forhenværende lærer i virksomhedsøkonomi og innovation på Campus Vejle og hans eks-elev Jonas Kjemtrup er nu begge gået fulltime all in  for deres MuteBox.

På blot nogle få måneder er der kommet optimistisk gang i salget til kontor- og andre virksomheder, institutioner m.v. over hele landet, ligesom makkerparret også er blevet kontaktet af en håndfuld virksomheder i både Sverige og Norge og indtil videre har fået solgt to kontorbokse til Færøerne.


Bred interesse

"Vi valgte i første instans at målrette vores telefonboks til kontorlandskaber især. Det har derfor overrasket os, at vi i kølvandet på vores TV-optræden i Løvens Hule i januar desuden har oplevet bred positiv respons fra også sygehuse, biblioteker, restauranter med flere.

I løbet af foråret satser vi på at kunne præsentere en udvidet MuteBox til to personer for de aktivitetsbaserede kontormiljøer, der kun bliver flere og flere af i disse år, og som derfor rummer et meget stort potentiale for vores produkt," siger Jonas Kjemtrup.


 



I kølvandet på deres TV-optræden i Løvens Hule i januar har de to iværksættere fået
stor respons på deres MuteBox - overraskende nok også fra sygehuse, biblioteker,
restauranter med flere.

 


MuteBox´en leveres med sort eller hvid frontramme, støjsvag ventilation, tre LED spots i loftet, to stikkontakter, et arbejdsbord samt evt. en taburet i tilvalg.

Priserne på den ny danskproducerede samtaleboks, der også kan skræddersyes med firmalogo, starter ved 29.995 kr.. MuteBox´en kan desuden lejes på månedsbasis for 795 kr..  ●

 

 

Læs mere her:
Dr.dk: MuteBox i Løvens Hule, januar 2020

Ekstrabladet.dk: Sagde jobbet op - nu er alt forandret
Citylab.com: Can ‘Pods’ Bring Quiet to the Noisy Open Office

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo