arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Story6 for reduced

Kom på forkant med dine sociale medier

15
okt
2015
Steen Uno
Sociale medier udvikler sig dag for dag til at blive en stadig større og vigtigere marketing-medspiller for også din virksomhed. Magasinet NINEtoFIVE giver her et bud på en tjekliste, som firmaets social media manager kan benytte i de daglige opdateringer.
15
okt
2015
Steen Uno



LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Pinterest, Instagram, Snapchat, Tumblr,
Flickr, Vine, Reddit ... - osv., osv..

Hvilke sociale medier virker og virker ikke - hvilke er gode, bedre og allerbedst for netop
dit firmas daglige synliggørelse og markedsføring?

Virksomheder søger 24/7 efter nye måder, metoder og best practises til at markere sig
mest effektivt på døgnets social medier.

Med social media marketing, SMM, kan også din virksomhed nå mål som webside-trafik,
konverteringer, kendskabsgrad, brandidentitet og association samt kommunikation med
jeres vigtige målgrupper.


Opret medieplan

Adskillige firmaer begynder utålmodigt at producere content til snart sagt alle de sociale medier, de kender eller kan komme i tanke om.

Eller værre endnu: At skræddersy én slags indhold og herefter brede de selvsamme budskaber ud på alle virksomhedens forskellige sociale platforme.

Er det sådan, at du og din virksomhed hidtil har arbejdet, så har I brug for at udarbejde en effektiv køre- eller medieplan for, hvordan I bedst kan benytte og få værdier af jeres tilstedeværelse på de prioriterede sociale medier.

Det genererer nemlig størst effekt at målrette content til hver af firmaets sociale kanaler - indholdet bør altså skræddersys individuelt til den enkelte sociale platform.



Firmaets indsatspunkter

Her er en række relevante hoved- og indsatspunkter til din mediaplan:

• Hvilken sociale mediekanal (f.eks. LinkedIn, Facebook etc.)
• Hvilke modtagere (hvem vil du ramme)
• Hvilket formål (salg, omkostningsbesparelser, bedre kundeoplevelse etc.)
• Primært indhold (tekst, video, infografik etc.)
• Struktur (hvordan skal dit indhold se ud)
• Sprogtone (nøgtern, faktuel, underholdende etc.)
• Medieintegration (hvordan fungerer det sociale medie med dine øvrige)
• Mål for indsats (hvilken brugeradfærd ønsker du at opnå)
• Redaktionel plan (hver sociale mediekanal sin egen redaktionelle kalender)


 

10 daglige checkpoints

Magasinet NINEtoFIVE giver dig her en tjekliste, som du og dit firma - større eller mindre - med fordel kan støtte sig til og bruge som et fast punkt på det daglige arbejdsprogram:


•1  Reagér ALTID på meddelelser

Sociale medier er født til direkte og hurtig kundesupport - de er hovednøglen til dine aktuelle som potentielle kunder. At ignorere en kundes kommunikation på dine sociale medier svarer til at ignorere et telefonopkald til firmaets hjælpecenter eller kundesupport.

•2  Overvåg om dit brand omtales
Tjek og overvåg løbende, om din virksomhed, dine produkter eller serviceydelser diskuteres i et måske fjernt hjørne af de sociale medier. Gå altid straks i dialog med den slags indlæg positive som negative - i modsat fald risikerer dit brand nemt at lide skade.

•3  Post 1-2 indlæg på LinkedIn
LinkedIn bør være et af din virksomheds vigtigste tjek- og fokuspunkter for ekstern kommunikation. Kommentér og del også gerne konkurrenters indlæg og sørg selv for at gøre dit firma synligt med selvstændige indlæg en gang eller to om dagen.

•4  Skriv 1-2 indlæg på Facebook
Virksomhedens Facebook-side er et tilsvarende oplagt sted at poste et dagligt indlæg eller to som led i jeres langsigtet branding-strategi. Hold igen med overdrevent larmende salgsbudskaber - de risikerer at blive bremset og straffet af Facebooks algoritmer.

•5  Formulér 3-6 indlæg på Twitter
Alt efter din virksomheds størrelse og volumen bør du bidrage til jeres daglige branding med flittige indlæg på Twitter - tre til seks dagligeindlæg ligger absolut inden for gennemsnittet. Verden over postes der over en halv million tweets hver dag.


•6  Post 1-3 indlæg på Instagram
Instagram er øjeblikkets spirende, upcoming sociale medie for også virksomheders branding. Spring straks med på vognen og post - alt efter jeres virksomheds type - op til to-tre flotte, kreative fotobårne indlæg på firmaets Instagram-profil om dagen.

•7  Opdatér 2-3 indlæg på Google+
Selv om Google+ aktuelt synes at have nogen vigende status på de sociale medier, rummer din virksomheds indlæg - for eksempel to-tre indlæg om dagen - nu som før kolossal god værdi for jeres firma og brands søge-resultater på Google.

•8  Arbejd på blog-indlæg
Løbende blog-indlæg omfaglige emner og temaer, der har betydning for din virksomhed og jeres brand, bør være et vigtigt content-indslag i firmaets synligheds-strategi - postet enten på firmaets egen hjemmeside eller på eksterne blogs som eksempelvis LinkedIn Pulse.

•9  Tjek konkurrenterne
Hold løbende øje med og hent inspiration i, hvordan virksomhedens konkurrenter hver især agerer og udvikler deres eksponering på de sociale medier. Hold dig desuden på forkant med markedets nyeste tendenser samt bud på splinternye medier.

•10  Opdatér din sociale mediekalender 
De sociale medier sover aldrig, og planlægning af virksomhedens medie-indlæg og aktiviterer er derfor alfa og omega. Du kan med fordel producere en række indlæg til firmaets sociale medieplatforme og time dem, så de publiceres automatisk på dato og klokkeslet. ●

 

Læs mere her om dit firmas muligheder på de sociale medier:
A Complete Checklist for Social Media Managers
20 Social Media Marketing Tips From the Pros



 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo trustpilot.svg
  • Lokalebasen medlemskab logo googlestreetview.svg
  • Lokalebasen medlemskab logo fdih.svg
  • Lokalebasen medlemskab logo ejendomsforeningen.svg
  • Lokalebasen medlemskab logo copyrighted.svg
Ella chatHjælp
Brug for hjælp?close
arrow_backTilbage
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.