Humøret var ligeså højt som udgangstempoet, da 25 af Lokalebasen.dk/MatchOffices´ nære samarbejdspartnere med direktør Jakob Dalhoff i spidsen satte punktum for årets Mipim-messedage med en 76,4 km lang rundtur på de smukke sydfranske lande- og bjergveje uden for Cannes.
På få år har ´Tour de Mipim´ udviklet sig til en populær ´cykelklassiker´, og årets udgave havde rekordtilmelding af 25 velsmurte ryttere.
I MatchOffice´s friske nydesignede trikot styrede klassementet fredag morgen ud på den strabadserende rute - de første 28 langs kysten og derefter op i bjergene og 900 højdemeter.
"Vi havde en rigtig fin, fornøjelig og udfordrende formiddag - og vi alle ryttere overmålstregen i tilpas fod tid til, at vi kunne afslutte vores arrangement med den traditionelle hyggelige frokost i solen på torvet midt i Cannes," rapporterer Jakob Dalhoff.
Han måtte i en hård og nådesløs opløbskamp se sig distanceret af sine nære - og dristigste - medarbejdere, Lokalbasen.dks svenske søsterselskab Lokalbasen.se´s bestyrelsesformand Peter Wittsten og marketingkoordinator Axel Ahlberg.
Sidstnævnte gik i udbrud på sidste stigning og vandt løbet med et minut foran fornærmeste forfølgere.
"Men konkurrenterne tog nu deres nederlag forbavsende pænt og inviterede mig med til frokosten alligevel ...," blinker Axel Ahlberg.