arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Forfilanm2  1

50 procent vælger alternativ løsning i kontorhotellet

08
dec
2015
Anne-Kathrine Utzon
Halvdelen af alle lejere vælger en alternativ løsning i kontorhotellet, viser ny rapport fra Lokalebasen.dk’s internationale afdeling, MatchOffice, der formidler kontorhoteller i mere end 120 lande. Et signal om en ny måde at arbejde på.
08
dec
2015
Anne-Kathrine Utzon

 

 

Byline

 

 

 

 

Undersøgelsen bygger på aktuel respons fra 1.135 lejere i 17 lande og viser, at halvdelen af lejere foretrækker alternative kontorløsninger i kontorhoteller fremfor et traditionelt lukket kontor. 

I alt havde 14,3 procent underskrevet kontrakt på et virtuelt kontor, 12 procent på et dagskontor, 10,6 procent på et åbent kontor, 6,3 procent på et mødelokale, 5,8 procent en femte løsning, mens de resterede 50,8 procent lejede et traditionelt kontor. 

Hauke

En tilsvarende undersøgelse fra 2013 viste, at 33 procent dengang valgte en alternativ løsning - en stigning på hele 17 procent på blot to år.

“Helt overordnet har kontorbranchen været igennem en gennemgribende udvikling i det seneste årti. For 10 år siden vil jeg formode, at op imod 80 procent prioriterede et traditionelt lukket kontor,” siger  COO hos MatchOffice Hauke Haas, der har 20 års erfaring i kontorhotel-branchen. 

“Branchen har accelereret de seneste to år, og vi oplever, at kontorhotellet bliver brugt til meget mere end blot et kontor. Vi kan også se, at nye typer kontorhoteller har vundet frem - eksempelvis NOHO i Kødbyen og Tribes i Holland, der begge sælger oplevelser.”

 

Virksomheder arbejder på ny måde

At flere virksomheder vælger alternative løsninger, når de lejer sig ind i et kontorhotel, vidner om en ny måde at arbejde på, mener Hauke Haas. 

Regus

”Jeg oplever, at virksomheder arbejder mere mobilt i dag og ikke nødvendigvis har brug for et fast kontor. Det kan ligeledes være, at en virksomhed har medarbejdere bosat langt væk fra deres hovedkontor og ikke nødvendigvis behøver at være fysisk til stede på kontoret.

For at spare tid og ydermere ressourcer, kan de således leje sig ind i et kontorhotel for en dag, for en længere periode eller blot booke et mødelokale for en time,” tilføjer Hauke Haas.

En tendens, som Peter Møller, Country Manager hos verdensstørste kontorhotelkæde Regus, også iagttager. 

“Vi oplever en øget efterspørgsel på alternative kontor-services hos både mindre og større virksomheder, hvilket vi har tilpasset vores forretning efter.

Efterspørgslen skyldes, at virksomheder er blevet mere mobile og i dag ønsker langt større fleksibilitet i deres lejemål. ‘A la carte’ løsninger i kontorhotellet giver dem mulighed for at arbejde mobilt og gør det ligeledes lettere at arbejde med kunder uden for Danmarks grænser,” siger Peter Møller.  

 

Læs hele rapporten her: MatchOffice Cliens Survey 2015

survey

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage