arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Emojis juni

Emojis som PR-værktøj - for sjov og alvor

04
aug
2016
Steen Uno
Et billede kan sige mere end 1.000 ord - det samme kan tidens små grafiske ´sjovere´ alias emojis, som virksomheder i stigende omfang adopterer til at kommunikere i øjenhøjde på de sociale medier med deres kunder, brugere, følgere og mange flere.
04
aug
2016
Steen Uno

   






Siden de første emojis i slutningen af 90´erne begyndte at poppe op på japanske mobiltelefoner, er smiley´en - i stadig mere avancerede forklædninger - blevet en integreret del af den moderne online kommunikation og spiller i dag en fremtrædende hovedrolle i vores daglige kommunikation på de sociale medier.

I 2011 fik de små grafiske online-´sjovere´ et første gennembrud, da Apple implementerede dem på sit iOS operativ system - og 2015 blev året, hvor emojis blev definitiv mainstream.

Dansk Sprognævn tilføjede sidste ´emoji´ i det danske sprog, og i november valgte Oxford Dictionary - efter årets veritable emoji-boom - at kåre en emoji, der græder af grin til ´Word of the year 2015´.

I de seneste år har i millionvis af små, store, større virksomheder, kendte koncerner og verdensbrands integreret nye - i dag egenudviklede - emojis som faste medspillere i deres daglige corporate online-kommunikation.


Tidens sprog

Norwegian søsatte i vinter en kampagne, der udelukkende anvendte emojis til at kommunikere flyselskabets ny rute til Las Vegas.

Og herhjermme fulgte butikskæden Tiger op ved som første danske virksomhed at lancere en gratis, selvdesignet emojis-serie til smartphones.

"Vi vil gerne bringe mennesker sammen og gøre dem glade. Det er i den ånd, vi har udviklet og designet Tiger emojis, så man kan sende sjove og anderledes emojis til dem, man holder af - vores egen Tiger havfrue samt en masse andre sjove og skæve figurer," siger Linda Ghabain, som er social media manager hos Tiger-kæden.


 


Verdensbrandet Pepsi planlægger i løbet af sommeren at markedsføre specialdesignede emoji-dåser og flasker i over 100 lande under navnet ´PepsiMojis´.

"Emojis er tidens sprog, men ingen har lanceret dem sådan, som Pepsi i år vil gøre med over 70 globale og lokale, unikt designede emojis på dåser, flasker og bægre over hele verden," annoncerer PepsiCo CEO Indra Nooyi.


Kreative budbringer

Sprogforskere diskuterer i dag, hvorvidt emoji´en ikke længere blot skal ses som en sjov pendant til sproget, men måske i virkeligheden snarere er i fuld gang med at udvikle sig til at blive et sprog selv.

"Emojis har samme funktion, som stemmens toner har i en telefonsamtale, og hvad fagter, toner og ansigtsudtryk bruges til i kommunikation mellem mennesker. Emojis giver folk noget, som de har manglet i deres skriftsprog i de sidste 5.500 år," siger Mitchell Stephens, professor ved NYU´s Arthur L. Carter Journalism Institute.




Og den globale marketingverden har med markant begejstring taget emojis til sig som folkeligt kommunikerende, kreative budbringere af brands, produkter og salg. 

Magasinet

Ifølge data fra det førende amerikanske markedsundersøgelses-bureau eMarketer afsender verdens p.t mere end to milliarder smartphone-brugere hver dag 41,5 mia. beskeder med seks mia. humørikoner via message-apps. 
 

 
Læs mere her om emojis som moderne branding- og PR-værktøj:
Er din næste kampagne en emoji?
6 Ways Your Brand Can Use Emojis in Marketing


 

 


 

 

 

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage