Facebook klar til at gå i business-mode

Facebook klar til at gå i business-mode

11
feb
2016
Steen Uno
Efter et 12 måneder langt testforløb med 300 store verdensomspændende koncerner som Royal Bank of Scotland, Heineken og Club Med er Facebook klar til at rulle sin ny business-service ´Facebook at Work´ ud til alverdens virksomheder.
11
feb
2016
Steen Uno

  

 

Facebook´s professionelle version skal først og fremmest tage business-kampen op med LinkedIn, der for længst har manifesteret sin position world wide som ´erhvervslivets Facebook´.

Facebook at Work retter sig således mod din arbejdsplads´ samarbejdsrelationer og er stort set identisk med det sociale netværk, som du allerede kender - med Events, Groups, News Feed, Messenger, Notifications og Search.


"Jeg vil sige, at 95 procent af, hvad vi hidtil udviklet til Facebook, er også implementeret i Facebook at Work," siger Julien Codorniou, direktør for Facebooks global platform partnerships-afdeling.

Hvis din virksomhed fremover vil bruge Facebook at Work, skal alle medarbejdere oprette nye profiler. Din private Facebook-profil og din fremtidige Facebook at Work-profil vil således være skarpt adskilt.


Lukket univers

På din fremtidige Facebook at Work-profil, der skal oprettes centralt af en Facebook-ansvarlig i firmaet, vil du blive i stand til at kommunikere med dine arbejdskolleger. De ting, du vælger at dele, kan ene og alene ses og læses af dem i virksomhedens ny lukkede univers.

I forbindelse med lanceringen af den professionelle udgave har Facebook allerede præsenteret sine nødvendige apps til både iOS og Android.


Ud over sikkerheds- og analyse-værktøjer samt kundesupport kan virksomheder desuden vælge at abonnere på Facebook at Work´s ´premium services´, der kommer til at koste et mindre månedligt beløb per ansat.

Modsat LinkedIn tilbyder Facebook´s ny professionelle satsning sig som et funktionelt alternativ til din virksomheds måske allerede eksisterende internet.

"Facebook at Work giver din virksomheds ansatte mulighed for at samarbejde og dele deres idéer på en enkel måde - for eksempel ligesom franske Club Med, der har connect´ed alle sine medarbejdere world wide uanset tidszoner, sprog og kommunikations-enheder," siger Facebook-direktør Julien Codorniou. ●

 

Læs mere her om Facebook at Work:
How Facebook At Work Could Reshape Collaboration At The Office
Facebook at Work chief shares details on its new social enterprise too

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo