Hipt kontorfællesskab foretrækker huslejen betalt - med ord

Hipt kontorfællesskab foretrækker huslejen betalt - med ord

12
maj
2016
Steen Uno
Die Blogfabrik i Berlins i dag yderst mondæne Kreuzberg-bydel er formentlig det allerførste kontorfællesskab i verden, der foretrækker den månedlige leje for din arbejdsstation betalt - ikke med penge, men med to artikler ...
12
maj
2016
Steen Uno

   


Det innovative kontorfællesskab slog dørene op i juni 2015 og har siden tiltrukket et stort antal kreative, entusias-tiske freelancere, der i stedet for at betale månedlig skrivebordsleje med euros i stedet afregner med eksponering i form af online-content.

Omkring 70 af Berlins mest berømte bloggere, Instagram-ekvilibrister, fotografer, filmfolk samt andre kreative formidlere har således deres arbejdsdag i det ´hippeste´ kontorfællesskab i Tysklands hotte metropol.

Som betaling for deres skrivebord og arbejdsstation skal de hver måned producere to artikler til husets online-magasin DailyBreadMag.de.

´Die Blogfabriks´ kreative lejere skal desuden eksponere deres artikler via deres mange forskellige personlige sociale mediekanaler, ligesom de også er forpligtet til at arrangere en event om året.


Content-kreatører

Til sammenligning betaler lejere i andre af det centrale Berlins kontorfællesskaber typisk omkring 60 euro pr. måned for en lignende skrivebords-station.

I ´fabrikken´ tilbydes lejerne som modydelse for deres to månedlige tekster, videoer eller fotogallerier m.v. husrum i det 555 m² store spændende og fancy penthouse-fællesskab, et konferencerum, fotostudie, video-redigerings-suite, 30 smarte designer-skriveborde, gratis kaffe etc..

Herudover har alle bloggere m/k mulighed for at levere stof, som de vel at mærke får betaling for, til husets eget mediebureau KIOSK.


 

"Gode bloggere er content-kreatører, der tænker og skaber spændende content - altså spændende mennesker, der selv genererer idéer til og producerer kreative fotos, tekster, videos - som gør sig tanker, som de formulerer på den ene eller anden måde."

Sådan forklarer ´Blogfabrikkens´ creative director og chefredaktør Claudio Rimmele, der ustandselig selv har hovedet fuld af kreative indfald og er på jagt 24/7 efter nye blogger-talenter med flair for at producere iøjnefal-dende content.

Han betragter den moderne blogger som bølgebryder for de konventionelle medier, og han lægger sig derfor i selen for at finde og opdyrke individualister og personligheder med fingeren på pulsen og som kan formulere sig til internettet, selv om hverken har studeret journalistik, fototeknik etc..


Bloggere er fremtiden

Bag ´Die Blogfabrik´ står den store internationale medie- og pressedistributions-virksomhed Melo Group i München, der besluttede at investere i den digitale mediefremtid og fandt Berlin som oplagt scene for sit dristige eksperiment.

"Melo ved udmærket, at content-kommunikatorerne pludselig en dag ikke længere vil have brug for distributører, og de har derfor brug for at se, hvordan det ny medielandskab udvikler sig," siger Claudio Rimmele.

"På grundlag af erfaringerne med ´die Blogfabrik´ kan det jo ikke udelukkes, at Melo vil investere yderligere i denne retning. Bloggere kommer helt sikkert til at spille en rolle for fremtidens publikations-industri, og de har brug for støtte for at kunne publicere uafhængigt." ●

 

Læs meget mere her om Die Blogfabrik i Berlin:
Blogfabrik.de: Blogfabrik empowering content creators
Die Blogfabrik: Ein CoWorking Traum für Content Creator
Free co-working space in exchange for online content
This Innovative Co-Working Space Asks for Content, Not Money
This Coworking Space Will Let You Work There In Exchange For Content

 

 

 
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo