arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Butikstracking1

Kundetracking - din butiks ny marketingværktøj

12
maj
2015
Anne-Kathrine Utzon
Via signaler fra din smartphone kan butikkernes nye marketingværktøj - "in-store" eller "kundetracking" - nemt aflæse dine fysiske bevægelser, når du går rundt i supermarkedet, stormagasinet og shoppingcentret - ja, efterhånden også i mange mindre butikker.
12
maj
2015
Anne-Kathrine Utzon



Du har forlængst vænnet dig til, at cookies aflæser dig og "rapporterer", når du surfer omkring på alverdens hjemmesider, i webshops og i det offentlige online-univers.

Website-ejerne bruger disse data til at målrette deres indhold, services og produkter m.v. endnu skarpere til deres bruger- og kundesegmenter.

Fremover skal du også til at vænne dig til butikkernes nye marketingværktøj, in-store eller kundetracking. Det vil sige, at dit supermarked eller dagligvarebutik også er i stand til at kortlægge alle dine fysiske bevægelser, når du køber ind, eller du blot passerer forbi butiksfacaden udenfor på fortovet.

Via de wifi- og bluetooth-signaler, som din smartphone udsender, kan detailhandleren med nyt softwareprogram nemlig nemt aflæse, om du gik forbi butikken, om du trådte indenfor, hvor længe du købte ind samt i hvilke områder af butikken, du bevægede dig omkring.


Nyt marketingværktøj

"Selv om vi givetvis fremover kommer til at se en hel del kritik fra forbrugerorganisationer og måske også lovreguleringer på området, er der ingen tvivl om, at butikkernes nye populære marketing- og salgsværktøj er kommet for at blive," siger USA-eksperter samstemmende.

En undersøgelse fra det amerikanske analysefirma OpinionLab viste, at blandt 1.042 butikshandlende fandt 77 procent af dem butikkernes nye marketingtiltag in-store tracking uacceptabelt.

81 procent tilføjede, at de ikke stoler på butiksejernes garantier om, at de behandler og opbevarer disse kundedata privat og sikkert. Et flertal havde dog størst tillid til deres lokale butikker sammenlignet med stormagasiner, indkøbs-centre etc..


Stor marketingværdi

For butiksejerne derimod tilfører den nye form for kundetracking bety-
delig marketingværdi, fordi de indløbende data bl.a. kan analysere:

● Kunders shoppe-adfærd på varegangene, også dem de går udenom.

● Hvilke butikker kunderne prioriterer og besøger i shoppingcentre.

● Hvilke gang-/hyldearealer de opsøger og prioriterer i stormagasiner,
byggecentre etc..

En lang række forskellige software-programmer til kundetracking har inden for de seneste år indtaget markedet - blandt de mest kendte er Euclid Analytics, ShopperTrak, Retail Next, Nomi og Prism Skylabs. ●


Læs meget mere her om in-store eller kunde-tracking:

How tracking customers in-store will soon be the norm
Attention, Shoppers: Store Is Tracking Your Cell
Butikker vil følge din shoppeadfærd via mobilen

 

 

 

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage