arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Mo client survey 2017

Ny undersøgelse afliver dit gamle kontor: Den fleksible arbejdsplads erobrer verden

03
jan
2018
Steen Uno
Det gamle kontor er dømt færdig og ude - længe leve fremtidens rummelige, sociale og først som sidst fleksible arbejdsplads, der netop nu går sin overbevisende sejrsgang i alle hjørner af den globale business-verden.


 

 


Efterspørgslen på fleksible arbejdsrum og arbejdsstationer har aldrig været større. På globalt plan som herhjemme prioriterer stadig flere virksomheder den ny populære form for kontorlejemål og kontorarbejdsplads.

Ifølge en ny undersøgelse, Client Survey 2017 fra MatchOffice, prioriterer 60 procent af firmaer, der i dag lejer sig ind i kontorhoteller og servicerede kontorer, fleksible arbejdsarealer og indretninger frem for traditionelle kontorrum.

Tilmed viser den aktuelle tendens, at lejerne af moderne indrettede, fleksible kontorarbejdspladser nu er villige til at binde sig for stadig længere lejemål. Knap 20 procent af disse virksomheder indgår i dag kontrakter på 1-2 år eller endnu længere.

"Udlejning af fleksible kontorarealer boomer i disse år over hele verden, og bedømt på vores friske tal er der er god grund til at forvente, at vi vil opleve yderligere vækst og udvikling af den fleksible arbejdsplads verden over ," siger Jakob Dalhoff, CEO hos MatchOffice.

"Den har nået sin globale popularitet, fordi den netop er universel og er i stand til at tilfredsstille snart sagt alle forretnings-behov. Den indbyder til kommunikation mellem kolleger uanset arbejdsområder, hvilket spiller en meget central rolle i den nye virksomhedskultur."


Attraktiv indretning

MatchOffice tager hvert år pulsen på udviklingen i det globale marked for kontorhoteller, servicerede kontorer og coworking spaces. Den ny årsrapport bygger på analysemateriale fra 1054 kontorlejere i 25 lande over hele verden.

Bekvem beliggenhed bliver et fortsat mere insisterende tema og i stigende grad et direkte forlangende i valget af nye servicerede kontorlokaler.

Men ud over lejepris trænger også faktorer som attraktiv kontorindretning og oplagte netværks-muligheder markant frem på ønskesedlen, når firmaet har besluttet sig for at tjekke ind på et kontorhotel eller i nye moderne coworking-omgivelser.

 



"Antallet af virksomheder, der stiller krav om netværks-muligheder, når de vælger nye
servicerede kontorlokaler, er fordoblet siden 2015," siger Global Relationship Manager
hos MatchOffice, Martin Roerholt.

 

"Netop det globalt stigende krav om adgang til networking er i mine øjne en af de ganske opsigtsvækkende pointer i vores ny undersøgelse," siger Martin Roerholt, Global Relationship Manager hos MatchOffice.

"Faktisk er antallet af respondenter, der anser dette punkt for vigtigt eller endog afgørende i valget af nye fleksible kontorrum, fordoblet siden vores tilsvarende Client Survey for to år siden. Tilsvarende sætter nu hver 10. kontorlejer sin lid til andres anbefalinger, hvilket er fem gange så mange som i 2015."


Fleksibilitet

For tredje år i træk dokumenterer årets dugfriske kontorlejer-analyse fra MatchOffice - danske Lokalebasen.dk A/S´ internationale platform, der opererer i over 100 lande - stigning i antallet af større virksomheder med flere end 10 ansatte, der vælger at flytte til fleksible kontorlokaler.

Mange virksomheder vælger i dag at holde omkostningerne nede ved at supplere et mindre antal faste medarbejdere med freelance- eller deltidsansatte og udtrykker derfor øgede behov for skalérbare arbejdsarealer samt udstrakt fleksible omgivelser.

 



Spontane sammentræf i fællesarealerne bidrager til at opbygge og styrke vigtige
sociale relationer mellem lejerne i et kontorhotel eller coworking-fællesskab.

 

Fleksible arbejdsarealer foretrækkes således af et overvældende flertal af enkeltmands- eller små firmaer med højest to medarbejdere (74,2 procent).

"Freelancere og startups vælger som oftest fleksible kontormuligheder for at opretholde basal konkurrencedygtighed og samtidig have råd til en række faciliteter, som de ellers ikke ville være i stand til at betale for alene.

Men servicerede kontorlokaler er tit også en helt perfekt løsning for større firmaer, der er afhængig af en meget fleksibel medarbejderstab," tilføjer Martin Roerholt. ●


                                                                                                                                                                                        

Læs hele rapporten: MatchOffice Client Survey 2017

  


Læs også:
MatchOffice Industry Survey 2017
MatchOffice Client Survey 2016
MatchOffice Client Survey 2015



 

<< Se alle nyheder
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved atoprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage