arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Ordnung top

Panorama, strand og vand - kontorhotel med rum og view i skønneste orden

05
mar
2019
Steen Uno
Ordnung får dusinet fuldt, når Danmarks hurtigst voksende kæde af kontorfællesskaber åbner sit tolvte kontorhotel med fængende panoramaudsigt til Øresund, marinaen i Sundby Sejlklub og Amager Strandpark.
05
mar
2019
Steen Uno


 

 

 

 

Coworking-segmentets eksplosive vækst og forrygende sejrsgang over de seneste fem år har ingenlunde været i stand til at mætte erhvervsudlejnings-markedets fortsat glubende behov for nye fleksible kontormiljøer.

Efterspørgslen på spændende kontorløsninger og innovative arbejdsstationer er også i 2019 i stadig stigning, fastlår en aktuel analyse fra den europæiske ejendomsinvesterings- og rådgivergruppe Catella. Og undersøgelsen tvivler ikke på, at den udvikling sagtens vil formå at holde momentum i de kommende år frem.

"Vi kan ikke andet end bekræfte, at markedet med uformindsket intensitet efterspørger kontorfællesskaber i moderne rammer. Derfor slår vi nu dørene vores ny lokation på Amager Strandvej med 2.500 toprenoverede kvadratmeter og i alt 160 kontorpladser.

Netop nu mærker vi en markant interesse for fleksible kontorlokaler i særdeleshed blandt etablerede virksomheder med behov for typisk 10-30 kontorpladser," siger Hauke Haas, COO hos Ordnung, landets hurtigst voksende kæde af kontorhoteller.


Stort potentiale

Catellas ny undersøgelse opregner Europas totale areal af flexible kontorlokaler netop nu til 2.9 mio. m². Det er blot godt 1,05 procent af det samlede areal af centralt beliggende euroropæiske kontorlokaler på omkring 275 mio. m².

Effektivt indrettede kontorlokaler i de centrale byrum er vitale i den digitaliserede økonomi. Også veletablerede virksomheder tager i stigende grad gig-økonomien til sig - hvor freelancere og projektmedarbejdere prioriteres fremfor fastansatte til ad hoc-opgaver - og udskifter traditionelle arbejdsrum med fleksible kontorindretninger, noterer Catella.


 



Efterspørgslen på innovative kontorløsninger er i 2019 i fortsat stigning, fastslår en
aktuel analyse fra den europæiske ejendomsinvesterings-gruppe Catella , der spår,
at udviklingen vil holde momentum i de kommende år frem.

 


"Gennem de sidste år har vi oplevet en kraftig vækst på vores lokationer i København og Odense, hvor vi med åbningen af Ordnung Amager Strandvej nu har 28.000 kontorkvadratmeter i vores netværk og over 300 virksomheder, bl.a. internationale virksomheder som Amazon, Salesforce og Palo Alto Networks.

I Ordnung opfylder vi et fortsat meget stort potentiale for det fuldt servicerede og lidt ekstra eksklusive kontorfællesskab. 98 procent af lejerne i vores kontorfællesskaber ønsker at råde over egne afgrænsede kontorer. De øvrige to procent servicerer vi med ekslusive coworking-lounges og faciliteter," siger Hauke Haas.


All inclusive-koncept

Med sit ny kontorhotel på Amager Strandvej - med 300 meter fra Metro og fem-seks minuttters kørsel til både city og lufthavn - tilbyder Ordnung et topmoderne kontormiljø med alle faciliteter og lækkert interiør. Hvor alting klapper ned til mindste detalje.

De 2.500 nyindrettede kvadratmeter rummer kontorlokaler i varierende størrelser med plads til 1-20 brugere, fire celebert møblerede mødelokaler, køkkener på etagerne, attraktiv coworking-lounge med Øresunds-udsigt og ventilation/aircondition, der sikrer optimalt indeklima.


 



"Netop nu mærker vi en markant interesse for fleksible kontorlokaler især blandt
etablerede virksomheder med behov for mellem 10 og 30 kontorpladser," siger
COO hos Ordnung, Hauke Haas.

 


"Som på vores øvrige lokationer vil de kommende firmalejere på Amager Strandvej være omfattet af vores populære all inclusive-koncept, hvor også mødelokaler er inkluderet i månedslejen, og som giver ubegrænset adgang til at at arbejde på en kontorplads i alle vores nu tolv kontorhoteller.

Sidste år etablerede vi nye kontorfællesskaber i Codanhus på Gl. Kongevej, i Frederiksborggade og i Odense. Forårets lancering af Amager Strandvej forøger Ordnungs kapacitet til over 2.000 kontorpladser i mere end 600 kontorlokaler samt over 50 mødelokaler af høj standard," tilføjer Ordnungs vicedirektør.


Grobund for flere

Med sine nu 12 kontorhoteller rykker Ordnung endnu et skridt tættere på multinationale Regus´ danske afdeling, der med sine 20 lokationer er Danmarks største udbydere af servicerede kontorer og kontorfællesskaber.

Hauke Haas pointerer, at Ordnungs fokus netop nu vil ligge på at øge utilisation på de 12 eksisterende kontorhoteller og gøre dem endnu mere attraktive at fungere og flytte ind i for markedets mange ekspanderende både danske og internationale virksomheder.


 



ifølge Catellas aktuelle undersøgelse er der albuerum såvel som grobund for langt
flere også danske kontorfællesskaber af alle typer i den nærmeste tid frem.

 


"Men året er jo ganske ungt endnu, og jeg kan ikke helt afvise, at Ordnung godt kan finde på at åbne en enkelt lokation eller to mere i løbet af 2019," siger Hauke Haas.

Inden for de seneste år har en række også internationale medspillere har åbnet nye coworking-miljøer i danske byer, men ifølge Catellas aktuelle undersøgelse vil der være både albuerum og god grobund for langt flere kontorfællesskaber af alle typer i tiden frem.

Hovedstadsområdet kan netop nu tilbyde virksomheder omkring 100 kontorfællesskaber incl. coworking-miljøer at flytte ind i, Aarhus ca. 40, Odense 20 og Aalborg 10.  ●

                       

Se mere her:
Ordnung.nu: Nyindrettede kontorer centralt på Amager Strandvej
Catella.com: Flexible workspaces in Europe 2019
Catellacom: Flexible workspaces in the commercial office markets still on the rise in 2019
Lokalebasen.dk: Nyt kontorhotel med havudsigt og tæt ved lufthavnen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage