arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Ideanotw

Sæt skub og system i firmaets idéstrømme

27
okt
2015
Anne-Kathrine Utzon
Etablerede virksomheder bør blive meget bedre til innovation. Ideanote er et nyt digitalt, danskudviklet innovations-værktøj, der kan sætte skub og system i idégenereringen på din arbejdsplads.
27
okt
2015
Anne-Kathrine Utzon

Byline

 

Hos mange virksomheder ligger et stort uudnyttet potentiale af gode idéer. Det mener det danske firma Ideanote, der har udviklet et digitalt værktøj, der skal hjælpe virksomheder med at tænke innovation og idéudvikling på en helt ny måde.

Værktøjet giver ledelsen mulighed for at inddrage medarbejderne i virksomhedens innovationsprocesser og motiverer dermed medarbejderne til at generere gode idéer.

Værktøjet er en moderne digital ´ris og ros´-boks, hvor medarbejderne kan diskutere og videreudvikle idéerne. En proces, der i høj grad kommer forretningen til gavn. 


Med tankegang som iværksættere

Ideanote bygger på idéen om, at virksomheder i langt højere grad skal tænke som et startup-firma.

"Intet er helligt, og bare fordi en forretningsmodel har fungeret i årtier, betyder det ikke, at den ogPiaså vil fungere det næste årti. Iværksættere derimod får nye idéer næsten hver dag og er ikke bange for at bryde rammer.

Til gengæld har de ikke den samme mængde erfaring, tyngde og ressourcer, som etablerede virksomheder har. Vores mål er derfor at kombinere det bedste fra etablerede virksomheder og fra nytænkende startups," siger Jesper Juel Jensen, CEO hos Ideanote. 

Den mission kan Pia Pinkowsky, som er innovationskonsulent hos rådgivnings-virksomheden InnovationsBørsen, sagtens følge.  

"Når det kommer til innovation, kan traditionelle virksomheder lære enormt meget af iværksætterne. Vi lever i en tid, hvor det hele går rigtigt stærkt, og hvor man som virksomhed er nødt til at tænke i innovation og udvikling for at følge med," siger Pia Pinkowsky. 

 


Den intelligente idébank 

Ideanote er en idébank, der giver firmaets ledelse mulighed for at inddrage sine medarbejdere i problemstillinger via både app og hjemmeside. Ledelsen prioriterer, hvilke medarbejdere der skal inviteres til at komme med inputs til hvilke problemstillinger. jesperVærktøjet er samtidig et talerør, hvor de ansatte kan bidrage med forslag til, hvordan de mener, at firmaet kan optimeres.

"Vores værktøj er lidt af en robot. Det organiserer og udvælger selv alle medarbejdernes forslag ud fra virksomhedens branche, ord-sammenligning og ud fra historikken over tidligere idéer. På den måde bliver værktøjet også bedre og bedre til at sortere idéer, jo flere idéer de ansatte kommer med. Ledelsen sparer altså masse tid,” siger Jesper Juel Jensen.

Medarbejderne bliver tilmed anerkendt for deres idéer, hvilket kan skabe yderligere engagement og arbejdsglæde. Værktøjet viser nemlig, hvem der kommer med forslaget, samt hvem der kommer med feedback. 

 

Læs mere her om Ideanote:

Prøv gratis med 10 brugere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage