Virksomheder finder deres nye kontor på nettet eller via personlige netværk

Virksomheder finder deres nye kontor på nettet eller via personlige netværk

05
sep
2016
Steen Uno
Danske virksomheder finder i udstrakt grad deres nye kontorer eller erhvervslejemål på nettet og via personlige forbindelser - avisannoncernes tid er forbi, de sociale medier rykker frem.
05
sep
2016
Steen Uno

 

 

 

 


Din virksomhed vil med godt 85 procents sandsynlighed finde jeres nye kontor eller erhvervslejemål på nettet eller via personlig networking.

Det fremgår af en aktuel brugerundersøgelse fra Lokalebasen.dk, der netop har spurgt ca. 800 af sine samarbejdspartnere om, hvilke kanaler de tiltrækker deres kunder gennem. I undersøgelsen har udlejningsportalen både forhørt sig hos store såvel som små ejendomsselskaber samt ejendomsmæglere.

Survey

Procentvis angivelse af hvor Lokalebasen.dk's kunder får deres henvendelser fra.

Konklusionen er klar: Som anslået findes kun fem ud 100 kunder gennem avisannoncering. De traditionelle avisannoncers tid er forbi og må nu se sig markant distanceret af de fremadstormende sociale medier.  

Ikke overraskende finder danske firmaer i særdeleshed deres nye erhvervslokaler på webportaler, via ejendomsselskabernes hjemmesider eller gennem sociale medier. I en lille tredjedel af tilfældene sker det via personlig networking, hvor en erhvervskunde bliver gjort opmærksom på virksomhedens nye lokaler og siden indgår kontrakt. 

"Jeg synes, at det er interessant, at der er cirka dobbelt så mange lejere, der findes via sociale medier som gennem aviserne," siger Jakob Dalhoff, adm. direktør hos Lokalebasen.dk A/S.

"Set i lyset af at aviserne er et af de dyreste markedsføringskanaler, mens sociale medier ligger i den billigere ende, bør man måske genoverveje sin markedsføringstrategi. Vel at mærke hvis man ikke allerede er til stede på de sociale medier."

 

Kvalitet og pålidelighed

Lokalebasen.dk's nye undersøgelse understreger - på linje med en række lignende markedsundersøgelser - at henvisninger og anbefalinger, man opnår gennem personlige kontakt har højest kvalitet og dermed pålidelighed. 

Survey2

Hvordan de adspurgte vægter kvaliteten af deres henvendelser.

Omvendt nærer Lokalebasen.dk's samarbejdspartnere ikke overvældende tiltro til kvaliteten af de kunde-henvisninger, som aviserne genererer.  

"Det er ikke overraskende, at networking er den mest troværdige kanal. Sådan har det altid været og vil nok altid være i B2B-markedet," siger Jakob Dalhoff.

"Vi er da glade for, at undersøgelsen viser, at leads fra webportaler er lidt bedre end gennemsnittet, da vi jo selv er en webportal. Og vi arbejder kontinuerligt på at forbedre kvaliteten af de leads, som vi genererer."

"I dag kommer 44 procent af vores kunders henvisninger fra webportaler, og jeg er sikker på, at når vi laver undersøgelsen igen om to år, så vil det tal ligge betydeligt over 50%."

I diagrammet til venstre ses, hvordan Lokalebasen.dk's samarbejdspartnere vægter kvaliteten af deres leads (kunder) tiltrukket via de forskellige kanaler. ●

 

 

 

 

 

 

Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo