arrow_upward

Søg erhvervslokale i hele Danmark

Nyhed03

Fagre nye arbejdsplads: 5 vigtigste kontor trends 2015

07
jan
2015
Steen Uno
70 procent af alverdens kontoransatte arbejder stadig i stive traditionelle cellekontorer, men de eksplosive strømme af nye banebrydende informations- og kommunikations-teknologier ændrer dagsordener.
07
jan
2015
Steen Uno

Her er fem gode bud på vigtige tendenser, der vil komme til at (om)forme kontoret - også dit kontorlokale og din arbejdsplads - undervejs i 2015:

1. Den totale mobilitet

Smartphones, tablets og notebooks i alle afskygninger har gjort kontoret mobilt, geografisk uafhængigt og giver adgang til data når som helst og hvor som helst. Stadig flere kontorfolk arbejder fortsat mere decentralt - i business centre, derhjemme eller på farten. Mulighederne for fleksibelt kontorarbejde er ved at lade sig radikalt nydefinere.

2. Virksomheder i networking

Virksomheder er i færd med at udvikle sig til netværks-organisationer. Traditionelle hierarkier erstattes af decentrale netværk, hvor den enkelte bidrager måske i teams, men alligevel uafhængig af tid og sted. Traditionelt kontorarbejde træder tilbage for nye fleksible arbejdsformer, der er bedre til at tilpasse sig nye, fladere organisationsstrukturer.

3. Kommunikation - et nøgleord

Decentralisering og fleksibilitet stiller krav til større kvalitet i samarbejdet. Hastighed og kompleksitet er drivkræfter til de øgede behov for kommunikation. Moderne teknologier sørger for hastigheden, komplekse sammenhænge kræver direkte kommunikation. Der er således et stigende behov for rumindretninger til hurtig face-to-face kommunikation.

4. Stigende krav til effektivitet

Den gode kontorarkitektur vil fremover i endnu højere grad rette ind efter virksomhedernes stigende krav til effektive arbejdsprocesser. Space-optimering og smarte brugerkoncepter - f. eks. rumdeling - er begreber, der kommer til at blive stadig vigtigere for døgnets moderne kontor.

5. Kontoret foran kreativt boost

De store IT-virksomheder sætter dagsordenen, og stadig flere virksomheder hopper med på vognen og sætter alle sanser i spil, når fremtidens kontor skal udvikles og erstattes af de gamle og støvede. Til tider kan det måske give mening at holde møde i en svævebane eller gennemføre en vigtig samtale i en afslappet lounge - i en højere sags tjeneste. For innovativon har brug for social friktion i kreative miljøer.

 

Disse 2015-tendenser vil således komme til at give sig tydelig udslag i fremtidens planlægning, design og indretning af kontorer verden over - for den enkelte virksomhed for eksempel i form af:

• Indretning af skræddersyede mødezoner centralt i virksomheden 
• Nye workstations og points of communication til både siddende og stående kommunikation
• Mere enkle og kompakte arbejdsstationer
• Større mangfoldighed i farver og materialer
• Integration af tidens nyeste teknik i firmaets kommunikations-områder

                                                                                                                                         Kilde: Wiesner-Hager Möbel GmbH
Læs mere her om The 5 main office trends for 2015

 

<< Se alle nyheder
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
Brug for hjælp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hvordan bestiller jeg information?
Først skal du udfylde formularen ’få mere information’, med dit navn, firmanavn og telefonnummer samt din e-mail. Du kan også tilføje evt. bemærkninger. Når du har indtastet alle oplysninger trykker du blot på knappen ’få gratis information’. Herefter går der ca. fem minutter før du modtager din ordre.
Hvordan får jeg automatisk tilsendt lejemål, der passer til mine kriterier?
Du kan automatisk få tilsendt lejemål, der passer til dine kriterier ved at oprette en søgeagent. Så får du tilsendt en mail med matchende lejemål så snart de bliver oprettet på Lokalebasen.dk.
Hvordan sletter jeg min søgeagent?
Du kan til en hver tid afmelde din søgeagent. Dette gøres ved at trykke på linket nederst i den mail du har modtaget, hvor der står 'Tryk her for slette denne søgeagent'. Du kan altid oprette en ny søgeagent.
Der er blevet trukket penge på min konto efter en søgning. Hvad gør jeg?
Lokalebasen.dk trækker ALDRIG penge fra lejeres konto. Det er kun udlejere, der betaler, ved anvendelsen af vores service. Vores konkurrenter har en anden forretningsmodel, så tjek evt. om det er et andet firmanavn end Lokalebasen.dk på kontoudtoget. Hvis der fortsat er problemer, så kontakt os da på info@lokalebasen.dk så vi kan løse det
Hvordan får jeg mine lejemål på Lokalebasen.dk?
Først skal du oprette dig som udbyder. Det kan du gøre via følgende link:Oprettelse. Herefter kan du oprette dine lejemål.
Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?
Du kan vælge imellem to afregningsmodeller:
  • Afregning pr. udlejning Det er gratis at oprette annoncer på Lokalebasen.dk. Du skal kun betale, såfremt at Lokalebasen.dk finder en lejer, der flytter ind i ét af dine lejemål. I så fald koster det 12,5 pct. af første års basisleje uden fradrag af rabatter eller trappeleje.
  • Afregning pr. annonce Lokalebasen.dk tilbyder også, at du kan betale pr. annonce. Der afregnes pr. påbegyndt måned, og prisen for en annonce starter fra 655,- kr. pr. måned ex. moms. Du kan se flere priser i voresprisoversigt.
Hvordan aktiverer jeg et lejemål?
Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal Lokalebasen.dk godkende og aktivere lejemålet. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til 'aktivt' ud for det enkelte lejemål.
Hvad skal lejen være på mit lejemål?
Det afhænger selvfølgelig meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udbyder, klikke på fanen ”Liggetider / Priser” og få en gennemsnitspris og et overblik over et bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.
< Tilbage